Queen的英文歌Somebody to love找個人來愛+歌詞+中譯翻譯+英文學習

Somebody to love

找個人來愛

作詞: Freddie Mercury

作曲: Freddie Mercury

原唱: Queen

發行:1976

翻譯:林技師

1293

影片(Queen)提供者:inanotherlife16

Can anybody find me somebody to love? 有誰能幫我找個人來愛

 

Each morning I get up, I die a little每天早晨起床 我就消沉了一些

Can barely stand on my feet幾乎站不起來

(Take a look at yourself) 看看你自己

Take a look in the mirror and cry瞥見鏡中的自己 不禁哭了起來

Lord, what you're doing to me主啊 祢對我做了什麼

I have spent all my years in believing you我花了一輩子信仰祢

But I just can't get no relief, Lord! 但我卻得不到任何解脫 主啊

Somebody, somebody有誰 有誰

Can anybody find me somebody to love? 有誰能幫我找個人來愛

 

I work hard(he works hard) every day of my life我這一生的每天都努力工作

I work till I ache my bones工作到腰酸背痛

At the end(at the end of the day) I take home my hard earned pay all on my own最後把靠我自己辛苦所掙來的酬勞拿回家

I get down(down) on my knees(knees)我屈膝跪下

And I start to pray(praise the Lord)開始祈禱

Till the tears run down from my eyes直到我眼底淚如雨下

Lord, somebody, somebody(please)主啊 有誰 有誰

Can anybody find me somebody to love ? 有誰能幫我找個人來愛

 

(He works hard) (他努力地工作)

Everyday(everyday) I try and I try and I try我每天努力地嘗試

But everybody wants to put me down但每個人都想嘲弄我

They say I'm going crazy他們說我發瘋了

They say I got a lot of water in my brain說我腦筋有問題

I Got no common sense我完全沒有常識

I got nobody left to believe in我已無留下來可信任的人

Yeah - yeah yeah yeah

 

Oh Lord 主啊

Somebody, somebody有誰 有誰

Can anybody find me somebody to love? 有誰能幫我找個人來愛

(Can anybody find me somebody to love) 有誰能幫我找個人來愛

 

Got no feel, I got no rhythm我沒有感覺 抓不到節奏

I just keep losing my beat(you just keep losing and losing)我只是一直失去節拍(你只是一直失去失去)

I'm ok, I'm alright(he's alright, he's alright) 我還好 我沒問題(他還好 他還好)

I Ain't gonna face no defeat我不願面對挫敗

I just gotta get out of this prison cell我只是必須掙脫這個牢籠

One day (Someday) I'm gonna be free, Lord! 有一天(總有一天) 我將會得到自由 主啊

 

Find me somebody to love幫我找個人來愛

Find me somebody to love幫我找個人來愛

Can anybody find me somebody to love? 有誰能幫我找個人來愛

(Find me somebody to love)(幫我找個人來愛)

 

Find me somebody to love幫我找個人來愛

Find me somebody to love有誰 有誰

英文學習

get up=起床die a little=消沉了一點stand on my feet=站起來take a look at=看看spend=花費relief=解脫ache my bones=腰酸背痛all on my own=靠我自己get down on my knees=我屈膝跪下to put me down=嘲弄我a lot of water in my brain字面上是腦子裏灌滿水=我腦筋有問題defeat=挫敗、擊敗prison cell=

影片提供者(僅卡拉OK伴唱)Jason Ruiz

 

林技師 / Xuite日誌 / 回應(0) / 引用(0)
Rod stewart的英文歌...|日誌首頁|真木ことみ的日文演歌─父さんの...上一篇Rod stewart的英文歌─These foolish things─這些愚蠢的事+歌詞+中譯翻譯+英文學習...下一篇真木ことみ的日文演歌─父さんのマフラー─父親的圍巾+歌詞+注音+翻譯中譯+日文學習...
回應